نخست وزیر انگلیس هشدار داد که سویه ی جدید COVID-19 انگلیسی می تواند کشنده تر باشد

29ژانویه 2021 - نخست وزیر انگلیس بوریس جانسون هشدار داد که نوع جدید ویروس کرونا که در انگلیس شناسایی شده است، می تواند کشنده تر باشد.با این حال، انتظار می رود که واکسن ها در برابر این سویه ی جدید که خیلی سریع در حال گسترش است، موثر باشند.

آقای جانسون در جلسه توجیهی در داونینگ استریت، گفت: علاوه بر گسترش سریعتر، اکنون نیز به نظر می رسد که شواهدی وجود دارد که نسخه جدید - که اولین بار در لندن و جنوب شرقی شناسایی شد - ممکن است با درجه بالاتری از مرگ و میر همراه باشد. این سویه ی جدید تا حد زیادی فشار وارد شده بهNHS  ، را تشدید کرده است.

کارشناسان بهداشت عمومی انگلیس، کالج امپریال لندن، دانشکده بهداشت و طب گرمسیری لندن و دانشگاه Exeter به طور شبانه روزی برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد این سویه ی جدید، در حال تحقیق هستند.

دانشمندان گروه مشاوره تهدیدهای ویروس تنفسی جدید و نوظهور(Nervtag) ، شواهدی را که تاکنون جمع آوری شده بررسی کرده اند و به این نتیجه رسیده اند که "یک احتمال واقع بینانه" وجود دارد که سویه ی جدید کنونی کشنده تر شده است، اما این امر قطعی نیست.

سر پاتریک والانس، مشاور ارشد علمی دولت، گفت: من می خواهم تأکید کنم که عدم اطمینان زیادی در مورد این اعداد وجود دارد و ما برای دستیابی به اطلاعات دقیق نیاز به کار بیشتری داریم، اما بدیهی است که قدرت این سویه از نظر مرگ و میر و همچنین قابلیت انتقال افزایش یافته است.

در همین حال، سویه های دیگری در آفریقای جنوبی و برزیل شناسایی شده اند که باعث نگرانی بیشتر شده اند.

سر پاتریک گفت: سویه های آفریقای جنوبی و برزیل دارای ویژگی های خاصی هستند به این معنی که ممکن است واکسنهای کنونی در مقابله با آنها کمتر موثر واقع شوند. آنها قطعاً بیشتر از سویه ی انگلیسی کنونی مایه ی نگرانی هستند و ما باید با دقت به بررسی و مطالعه ی آنها بپردازیم.

منبع:

https://www.diabetes.co.uk/news/2021/jan/pm-warns-new-covid-19-strain-could-be-more-deadly.html